Content Marketing

Content Marketing

CONTENT MARKETING

Content die verbindt

Een marketingtechniek voor het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistentie content gericht op het aantrekken, werven en behouden van specifieke groepen met als doel de prospect te verleiden de volgende stap te zetten in de customer journey. Het sleutelwoord is: waardevol; hiermee onderscheidt content marketing zich van de andere vormen van reclame of marketing.

Nieuwe mindset

Content marketing vraagt om een nieuwe mindset. Het pushen van producten, diensten en activiteiten gaat tegen de huidige tijdgeest in. Met content marketing stel je de informatiebehoefte van de mens centraal en niet de eigen producten, diensten of activiteiten. Waardevolle content dat mensen inspireert, helpt, entertaint, ontroert of op een andere manier waarde toevoegt is geschikt voor content marketing. De rest is reclame. Het volstaat niet meer om te vertellen hoe goed je bent, men verwacht dat je dit concreet maakt door relevantie en authenticiteit uit te stralen. De Amerikaanse content marketingexpert Robert Rose: ‘Traditional marketing and advertising is telling the world you’re a rock star. Content marketing is showing the world that you are one.’

Voorwaardelijk: inzet van Artificiële Intelligentie

Wat content marketing tot een zeer doelgericht en doeltreffend marketingwapen maakt, is dat de online media content vrijwel kosteloos verspreidt. Het gaat om infographics, blogs, podcasts, video’s en E-books. Mensen lezen, liken en delen alleen informatie die zij relevant vinden en die persoonlijk iets voor hen betekent. De rest wordt genegeerd. Google heeft dezelfde doelstelling als de content marketeer: relevante, waardevolle content bieden waar mensen naar op zoek zijn. De zoekvragen van mensen worden steeds uitgebreider (long tail) en wordt versterkt door het gebruik van voice - zoeken (Alexa, Siri, Google-assistent en Cortana). Om de consument de juiste content in de juiste context van de vraag te bieden geven Google, Bing, Yahoo, Yandex aansluiting bij hun Knowlegde Graphs. Voor het aanbieden van content aan de Knowlegde Graphs is het gebruik van Artificiële Intelligentie een voorwaarde.

Hoe gaan wij te werk?

Content staat nooit op zich. Het is op de eerste plaats een afspiegeling van wie je bent en wat je drijft. Daarnaast is content pas relevant als het in de juiste context wordt aangeboden. Ook moet content bijdrage aan de doelen die de organisatie stelt.

Wij kiezen daarom altijd voor een holistische aanpak om te komen tot een logisch en consistent verhaal. Een content marketingstrategie, de inzet van Artificiële Intelligentie, het maken van analyses zijn dan ook een integraal onderdeel van onze aanpak. Deze holistische aanpak vraagt niet om een techneut, maar een partner.

Dit is precies wat Courante voor staat.



Start met een content marketing workshop     Telefoonnummer Digitaal Marketing Bureau Courante 
zodat je al snel aan de slag kunt